Surdegen

Idag har jag haft åtta timmars arbetsdag vid datorn. Jag har formulerat tre meningar som håller. Jag får vara nöjd så. Det kanske lossnar i morgon. Jag tänker att om jag skall avsluta det här arbetet med min avhandling så får jag ta surdegen också, med allt vad det innebär av att ha ett misslyckande bakom sig. Ett projekt som aldrig blev klart efter åratal av intellektuell och känslomässig investering. Det ska gå, steg för steg.

Om Anna Brodow Inzaina

Fil. dr i konstvetenskap, skribent
Det här inlägget postades i Brodows blandning, Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

