Kontaktannons

Surfare i Porto Pollo på nordöstra Sardinien

Jag tänkte ge lite information om vår verksamhet på Sardinien här på bloggen (eftersom den är ganska välbesökt) och även slänga ut en förfrågan. Sedan 2008 har jag och min man drivit en tidning som heter Sardinienfokus.se. Tidningen utgör en del av en verksamhet som bygger på att skapa kontakter mellan sardiska och svenska företag, kommuner och organisationer samt informera om Sardinien som resmål för svenskar. Min man sköter försäljning och kontakter och jag sköter tidningen.

Hittills  har verksamheten gått sådär, vilket mest beror på att min man driver detta ensam på Sardinien medan jag sitter här i Sverige och mest ägnar mig åt min avhandling. Det blir inte så mycket artikelskrivande för min del utan jag gör bara det absolut nödvändiga, som att lägga upp annonserna. Under rådande omständigheter med en finanskris som har drabbat Italien mycket hårt är vi ändå nöjda med resultatet. Statistik har också visat att turismen till den kommun/region vi har arbetat för har ökat markant under den tid vi har drivit projektet. Vår prognos för tre år sedan att Sardinien skulle bli intressant för skandinaver har visat sig stämma.

Eftersom min man har bestämt sig för bedriva verksamheten härifrån Sverige (ingen blir gladare än jag!) kommer han att lägga över markarbetet på en annan person bosatt på Sardinien som även kommer att utveckla en ny webbplattform för tidningen. Det vi behöver framöver är ett kontaktnät av personer: journalister, författare, forskare med kunskap om och intresse för Italien och framför allt intresse för sardisk kultur och samhällsliv. Du kan vara arkeolog, mat & vin-skribent, författare, fotograf, kulturjournalist m.m. Du kanske gillar att dyka, segla, cykla mountainbike och är allmänt sportig och äventyrlig.

Det är bra om du kan italienska men det är inget krav. Vi söker även personer som skriver korrekt något av följande språk: engelska/tyska/finska/ryska/franska/arabiska.

Några arvoden efter Journalistförbundets frilanstaxa kan vi inte erbjuda (ha inga höga förväntningar), men för rätt person är kanske en gratis vistelse eller annat som våra sponsorkontakter kan erbjuda gott nog.

Mejla till: anna@b-i.se

Om Anna Brodow Inzaina

Fil. dr i konstvetenskap, skribent
Det här inlägget postades i Brodows blandning, Italien. Bokmärk permalänken.

Kommentera

