Min dagliga kamp mot konsumismen, del 3. Marknadsföringsexperterna

Min dagliga kamp mot konsumismen innebär till exempel att genomskåda marknadsföringsexperters tips för att blogga sig till PR. Det enda de har lyckats göra är att knäcka koden för framgång genom att studera genuint originella, intressanta och framgångsrika bloggares exempel. De har inget eget att komma med utan är som tomma skal. I deras böcker om hur du blir framgånsrik, t ex i Mediababe – 9 steg till spännande jobb och nya kunder av Jacqueline Kothbauer, försöker de få oss att tro att det går att piratkopiera äkthet.

Jag skriver om detta exempel i Sardinia Focus blogg, där jag regelbundet bloggar om mina egna erfarenheter av entreprenörskap.

Om Anna Brodow Inzaina

Fil. dr i konstvetenskap, skribent
Detta inlägg publicerades i Brodows blandning, Tankar för dagen och märktes . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s