Pausbild

Illustration av skata från bröderna von Wrights bokverk Sveriges Foglar 1828–1838

Jag har gått in i en arbetsbubbla och tänker stanna där tills mitt avhandlingsmanus är färdigt. Just nu befinner jag mig i Västergötland och blir här några dagar till. Jag går upp klockan sju och sätter mig och skriver, tar en paus vid lunch, springer en stund på eftermiddagen, äter lite blåbär i skogen, duschar eller tar ett dopp i sjön, sätter mig med avhandlingen igen och jobbar fram till midnatt ungefär (med avbrott för middag och nyheter på tv). Strikt arbetsschema, rutiner och en familj som backar upp med matlagning, och förstås, ingen Internet i skrivarstugan! Endast så blir en avhandling klar.

Vi ses!

Om Anna Brodow Inzaina

Fil. dr i konstvetenskap, skribent
Det här inlägget postades i Brodows blandning, Dagbok. Bokmärk permalänken.